Heavy metal Marx

söndag 11 september 2011

Rött, Grönt, Vitt och Svart!!!

Rött, Grönt, Vitt och Svart var mina färjer idag då jag var på manifestation för erkännandet av en fri Palestinsk stat i FN. För er som inte vet så är Israel - Palestina konflikten en konflikt som har pågått i 64 år ända sedan 1947 då bl.a U.S.A och några andra stormakter erkännde en Judisk stat i Palestina då detta innebar alltså att 850000 Palestiner blev främlingar i sitt land. Idag är den Palestinska befolkningen uppe på 6 miljoner och lever på en yta som är lika stort som Orust Gazaremsan, Västbanken och Östra Jerusalem. Ahhh jaaa tillbaka till där jag var joo manifestationen var väldigt bra för sig trodde först att det skulle vara en tråkig vanlig demonstration med bara en massa tal med personer med tråkiga och molotona röster men ack så var det inte det var en glädje fest med musik och dans också som tur var för annars hade jag somnat :) Jag blev ju också lite besviken för på facebook eventet så stod det att det var 637 personer som skulle komma men egentligen kom det bara ungefär runt 100 och inga ja kände tyvärr :(
Och jaa Manifestationen gick rakt på sak och började med en gång med Palestinsk musik som lät ganska okej även om jag dock inte fattade allt han sa så var den ganska okej :p
 Sen fortsatte det med tal med en Palestinsk man från Palestina huset Göteborg som jag tyvärr också glömt av namnet på men gav ett jävligt grymt tal :D
Och sen fortsatte det hela med Dans som jag inte hade nån aning om att det skulle vara med men det muntrade upp stämmningen rejält :) 
 





 
Och jaa jag lyckades faktist filma lite också kommer tyvärr inte ihåg vad dans gruppen hette men om nån gör det så kan dom bara skriva till mig :p Tyvärr så lagar klippet lite men jaa ni får nöja er med det som finns :)


Sen fortsatte det hela med tal från en r:ar tjej från R.K.U som var väldigt explosivt som var väldigt typiskt nån från R.K.U men talet var ju också väldigt bra :)  Har tyvärr ingen bild :(
Sen fortsatte det med tal från min Partikamrat Hans Linde :p där han sa det jag ville höra om hur Folkpartiet stödjer aparthaeid regimen Israel och om hur Vänsterpartiet kommer rösta om det här i Riksdan :)
Sen fortsatte det hela med ännu ett tal med en tjej från Ship to Gaza som sa en grym sak som satte mig i mitt huvud vi jobbar bortom gränser och land vi jobbar för människor. Tyckte detta citat var jävligt grymt så jag kommer nog kopiera lite av det nog i framtiden :p
Sen avslutades det hela med ytterligare med dans och musik från samma kille med sin arabiska gitarr som jag tyvärr också jag har glömt av vad det heter OMG!!! Men jag lyckades faktist filma här också :p

Och Ja dagens låt idag blir Queen - I want to break free för det är ju det jag och mina kamrater å Palestinierna vill Från Israel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar